Muutos on vakio elämässä

jonka hyväksymällä saat siitä hyödyn irti

Asiakaslähtöisen ajattelun tai palvelumuotoilun keinojen juurruttaminen yrityksen käyttöön on paljon muutakin kuin johtoryhmän kurssittamista: se on kulttuunrin muutos, jossa jokainen organisaation jäsen on mukana.

Lean-ajattelussa vastuuta annetaan jokaiselle työntekijälle. Työntekijöillä on oikeus päättää oman työnkuvan mukaisesti fiksut toimintatavat. Asiakaslähtöisen ajattelun ja palvelumuotoilun keinojen implementointi osaksi yrityksen arkea vaatii jokaisen organisaation jäsenen ymmärryksen perusteista. Se vaatii johdon vankkumattoman tuen ja esimerkin. Se vaatii turvallisen ympäristön, jossa on lupa kokeilla, epäonnistua, ja edelleen kehittää.

Ketterä ja kustannustehokas muutoksen ajuri

Muutosprojektin sanominen saa usein yritysten johtoryhmien jäsenien otsasuonet sykkimään nousevien stressitasojen ansiosta. Muutos on kuitenkin modernien digitaalisten apuvälineiden avulla mahdollista ajaa organisaation läpi ketterästi ja huomattavasti edullisemmin ja nopeammin kuin perinteisillä menetelmillä.