​​Ilmainen verkkokurssi:
PALVELUMUOTOILUN JA ASIAKASKOKEMUKSEN ELEMENTIT


chevron-down

​Mitä ​​saat kurssilta?

​Katso video​lta kurssin vetäjän Juho Liljeroosin vastaus. ​Mi​ksi ​​sinunkin kannattaa osallistua?

​Jo ​​​532 ​ilmoittautunutta. Liity joukkoon ​ja ​ilmoittaudu ilmai​selle kurssille.

play-circle

​​OSA 1. Miksi palvelumuotoilua tarvitaan? ​

​1. Muutoksen nopeus

​2. Ongelmien monimutkaistuminen

3. Vaihtoehtojen runsaus

play-circle

​Osa 4. Asiakaslähtöinen liiketoiminta

​1. Asiakkaan valta ja mielipide

2. Asiakas- vs. tuotelähtöinen kehitys

3. Asiakaskokemuksen tarvehierarkia

play-circle

OSA 2. ​Mistä palvelumuotoilu tuli? 

​1. Aika ennen palvelumuotoilua

2. Palvelumuotoilun nykytila

3. Mihin ​se on menossa?

play-circle

​osa 5. Palveluiden ja asiakaskokemuksen parantaminen​

​1. Laatu- ja asiakaskokemuksen kujanjuoksu

2. Jatkuva mittaaminen

3. Muutosten tekeminen ja seuranta

play-circle

​3. Mitä palvelumuotoilu on​ ja EI ole?

​1. Ajattelutapa: prosessi

2. Poikkitieteelli​syys ja sidosryhm​ät

3. Mitä palvelumuotoilu ei ole?

play-circle

​OSA 6. Hedelmällinen maaperä asiakaslähtöiseen liiketoimintaan

​1. Kolmen kauppa: johto

2. Kolmen kauppa: työntekijät

3. Kolmen kauppa: asiakas

​Miten verkkokurssi auttaa sinua?

Voit olla opiskelija, yrittäjä, raksamies​, esimies, alainen, johtaja​, työtön...ihan sama. Seuraava asia vaikuttaa​ meidän kaikkien suomalaisten tulevaisuuteen​. Varsinkin työpaikkoihin ja toimeentuloon​. Melkein kaikki tuotteet​ on mahdollista kopioida ja tehdä halvemmalla jossain muualla. ​Jatkuva hintakilpailu​, ​globalisaatio, ​puhe digitalisaatio​n autuudesta pelastajana​​...​​


"​...mutta me ​suomalaiset tarjoammekin t​ulevaisuudessa korkean lisäarvon palveluita."


​​Mitä se oikeasti tarkoittaa? Mistä konkreettisia tuloksia? Kuinka rakennat nykymaailmassa palvelua, joka kestää kilpailussa ​ja jota ei voi niin helposti kopioida? Tarvitsetko välttämättä uusimmat teknologiat ja kalliita IT-ratkaisuja, joita digitalisaatiosta puhuvat ​mielellään myös tarjoavat?


Mitä ratkaisuja ​palvelumuotoilu tarjoaa ja miksi kaikkien ​kannattaa osata ainakin perusasiat? Miksi eräs kirvesmies on paras tietämäni palvelumuotoilija?


Paras ​​tietämäni esimerkki palvelumuotoilusta ​on hyvin maanläheinen. ​​Magneettikuvauspalvelu​​ ​halusi ​vähentää hukka-aikaa. Joku IT-porukka ​ehdotti hienoa varaustietojärjestelmää ​ratkaisuksi. Eräs kirvesmies kuitenkin keksi rakentaa toisen pukukopin, jolloin ​yhden riisuessa ​toinen laittaa jo​ housuja jalkaan viereisessä kopissa. Haluttu lopputulos saavutettiin eikä tarvinnut rakentaa kallista tietojärjestelmää. Säästö​jä tuli ​varmasti sa​toja tuhansia euroja. Todellinen palvelumuotoilun taidonnäyte. 


​Tästä palvelumuotoilussa on viime kädessä kyse. ​Asiakaskokemuksen​ ja prosessien parantamisesta, myynnin lisäämisestä, ​konkreettisten ja hyödyllisten lopputulosten ​saavuttamisesta. Insinööritaidon yhdistämisestä maalaisjärkeen.


​Palvelumuotoilu ei ole yliopiston käyneiden, visuaalisten suunnittelijoiden, IT-firmojen ja mainostoimistojen ​yksinoikeus. Se kuuluu kaikille suomalaisille. Ja kaikki voivat oppia hyödyntämään ​palvelumuotoilua alasta tai tavoitteista riippumatta.

​Tällä ​verkkokurssilla:

check-circle-o

​NÄET MITÄ PALVELUMUOTOILU ON JA MIKSI TARVITSET SITÄ

Kokosimme valtavan määrän tietoa helposti sulatettavaan muotoon. Saat kattavan läpileikkau​ksen oleellisista palvelumuotoilun perusasioista suomeksi. Opiskele missä haluat ja silloin kun sinulle parhaiten sopii.

check-circle-o

​OPIT KUINKA ​PALVELUMUOTOILULLA SAA KONKREETTISIA TULOKSIA

​Ei pelkkää teoriaa. Avaamme käytännön esimerkein, miten ​tuotat menetelmillä parempaa asiakaskokemusta ja ​lisäeuroja. Kun opit järjestelmän, noudatat sitä ja teet töitä sen eteen, näet varmasti tuloksia.

check-circle-o

​OPIT RAKENTAMAAN PALVELUA, JOTA ON VAIKEA KOPIOIDA

​​Rakenna asiakkaasi näkökulmasta​ kokonaisuu​s, jota on vaikea, ellei mahdotonta kopioida. ​Asiakkaasi saama arvo perustuu tällöin ainutlaatuiseen kokonaisuuteen, jonka sinä olet hänelle rakentanut. Ja kokemukseen, jonka vain sinä voit hänelle antaa.

check-circle-o

​OPIT SOVELTAMAAN PALVELUMUOTOILUN MENETELMIÄ

Palvelumuotoilu ei ole ​salatiedettä. ​Se ei myöskään ole taikasauva, joka muuttaa sinut tai bisneksesi yhdessä yössä rahakoneeksi. Se on kokonaisvaltainen järjestelmä, ajattelumalli ja työkalupakki, joka tekee monimutkaisia palveluprosessien asioita ​helpommaksi. ​

check-circle-o

​SAAT ILMAISTA SISÄLTÖÄ ​​KURSSIN TAI PERUSKONSULTAATION EDESTÄ

​Livekurssista tai konsultaatiosta vastaavalla sisällöllä maksat helposti 1500 euroa. Mielestämme peruskurssin asiat pitää olla kaikille suomalaisille saatavilla helposti ja ymmärrettävässä muodossa. ​Pidemmälle ja vaikeampiin asioihin mentäessä tilanne ​ei ole niin yksinkertainen. Nyt on kuitenkin kyse perusasioista, joista kaikkien tulisi olla tietoisia. 

check-circle-o

​​SAAT KÄYTÄNNÖN TYÖKALUPAKIN ASIAKASKOKEMUKSEN PARANTAMISEEN

​Näe mitä eri menetelmiä on ja miten ne toimivat käytännössä. Opi kokonaisvaltainen ajattelumalli myynnin lisäämiseen ja eri asiakasryhmien palveluun.  

​​Kurssilaisille yksityi​nen Facebook-ryhmä

​Vain kurssilaisille tarkoitetusta yksityisestä Facebook-ryhmäs​tä saat s​en, mi​kä on ​usein livekurssien ​etu. Pääset keskustelemaan, kysymään ja jakamaan ajatuksia.  Jos et ole keskustelevaa tyyppiä, niin voit joka tapauksessa seurata ajatusten vaihtoa. Pääset ​käsiksi kaikkeen lisätietoon, jota asiasta innostunut porukka yhdessä tuottaa.



​Miksi palvelumuotoilu kannattaa? Katso mitä asiakkaamme sanovat tehdyistä projekteista...

quote-right

​Olli Kivelä (eTasku Solutions Oy)

“Monista kehityskohdista olimme jo itse keskustelleet, mutta emme olleet saaneet niistä varmuutta kirjanpitäjiltä. Nyt tiedämme tarkkoja kehityskohtia, ja saimme vahvistuksen omille luuloille​.


​Lisäksi projektin aikana toteutetut työpajat pakottivat meitä myös sisäisesti arvioimaan prosessiemme toimivuutta, hän jatkaa.


Juho on loistotyyppi ja ymmärsi nopeasti meidän yrityksen toiminnan ja tarpeet. Yhteistyö Effisio Oy:n kanssa on toiminut hyvin sekä ammattimaisesti että henkilötasolla.”​

​Leni Bonsdorff ​(CEO, ​Sanquin Oy)

"Projektin aikana olemme saaneet paremman käsityksen koko toimintaketjusta ja sen vaatimuksista hoidon onnistumiselle. Projekti on auttanut meitä ymmärtämään myös, miten kentällä voi olla erilaisia tapoja järjestää asioita.


Näiden tietojen avulla voimme paremmin auttaa ratkaisemaan sellaisia käyttäjien haasteita, jotka ovat olleet meiltä aiemmin piilossa. Lisäksi projektin avulla olemme voineet tuoda esiin tuoteparannusehdotuksia päämiehellemme. 


​Effision kanssa työ on ollut varsin mutkatonta ja helppoa. Heidän tapansa ottaa haltuun uusi alue innostuneesti ja taitavasti sekä toimia fasilitaattorina niin että sidosryhmät voivat vapaammin tuoda esille kokemuksiaan, ovat merkinneet paljon projektin onnistumiselle."

​Emil Ackerman (​​CEO, Quva Oy)

"Palvelumuotoilun metodien tuominen osaksi määrittely- ja kehitystyötä on sekä nopeuttanut, että selkeyttänyt työtämme​.


Effision kanssa työskentely on selkeää ja suoraviivaista. Rautaiset palvelumuotoilun ammattilaiset yhdessä Quvan ammattilaisten kanssa saavat pieniä ihmeitä aikaan.​"

​Ilmoittaudu ​kurssille ​​nyt, niin löydät uusia ratkaisuja ​ennen muita​​:

2018 ​Effisio Oy.  Kaikki oikeudet pidätetään. | ​Rekisteriseloste